In deze motie wordt de regering verzocht de effecten van de introductie van meertalig onderwijs met name te monitoren op het vóórkomen van negatieve effecten op de toegankelijkheid van het basisonderwijs in het algemeen voor kwetsbare kinderen, en in het bijzonder voor kinderen met een taalachterstand en/of leermoeilijkheden, op de scholen die tweetalig onderwijs geven, en de Kamer daar uiterlijk voor 1 januari 2018 over te berichten.
nummer | 34.031, H |
---|---|
ingediend | 22 september 2015 |
behandelstatus | aangenomen |
toelichting behandelstatus | Na stemming bij zitten en opstaan op 29 september 2015 aangenomen. SGP, ChristenUnie, VVD, PvdA, GroenLinks, 50PLUS, OSF en D66 stemden voor. |
indiener(s) | J.E.A.M. Nooren (PvdA) |
mede ondertekend door | J.A. Bruijn (VVD) R.R. Ganzevoort (GroenLinks) H. ten Hoeve (OSF) J.E.A.M. Nooren (PvdA) H.J. Pijlman (D66) |
dossier(s) | Aanbieden van onderwijstijd in de Engelse, Duitse of Franse taal voor het primair onderwijs (34.031) |
behandelende commissie(s) | commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) |