De regering wordt verzocht bij de vaststelling van de definitieve tracé-keuze de absolute eis van de ontwerpsnelheid van 300 km los te laten, zodat serieus overleg kan plaatsvinden over oplossing van knelpunten. Een lagere snelheid voor de HSL zou ruimte bieden andere tracékeuzes te doen, die later per saldo tot een hogere feitelijke snelheid kan leiden.
De motie heeft dezelfde inhoud als de ingetrokken motie-Vrisekoop van D66.
nummer | , nr. 222f |
---|---|
ingediend | 29 april 1997 |
bij | De planologische kernbeslissing Nederlands deel van een hogesnelheidsspoorverbinding Amsterdam-Brussel-Parijs |
behandelstatus | verworpen |
toelichting behandelstatus | Op 29 april 1997 verworpen. CDA, GroenLinks, SP en de leden Hendriks en Bierman stemden voor. |
indiener(s) | J. Baarda |
mede ondertekend door | M. Bierman J. Hendriks T. Pitstra J.M.A.M. de Wit |