In dit dossier treft u kamerstukken die te maken hebben met het Primair Onderwijs.
De Eerste Kamercommissie voor Digitalisering (DIGI) heeft op 19 november 2024 inbreng geleverd in reactie op de brief van de minister van OCW betreffende de uitvoering van de motie Gerkens c.s. over digitale geletterdheid op lerarenopleidingen (EK CXLVII, O met bijlage) en de brief van de staatssecretaris van OCW over de vierde voortgangsbrief Masterplan basisvaardigheden (EK, E met bijlagen). De uitgaande brief is in bewerking.
begonnen
13 december 2013titel
Primair Onderwijsschriftelijke voorbereiding
Filter op:
Filter op:
-
30 mei 2024
brief regering; Vierde voortgangsbrief Masterplan basisvaardigheden TK, 732 Bevat bijlagen -
8 mei 2024
verslag van een schriftelijk overleg over de Landelijke veiligheidsmonitor 2021-2022 funderend onderwijs en onderzoek naar seksueel grensoverschrijdend gedrag in het onderwijs (Kamerstuk 29240-133) TK 29.240 / 31.293 / 31.289, 138 Bevat bijlage -
-
25 april 2024
brief regering; Aanwijzing wegens wanbeheer Stichting Leren in de Tussenruimte TK, 730 Bevat bijlagen -
-
11 april 2024
brief regering; Vijfde tussenadvies van de wetenschappelijke Curriculumcommissie TK 31.293 / 31.289, 728 Bevat bijlagen -
5 april 2024
brief regering; Herijking sturing funderend onderwijs TK 31.293 / 31.289, 727 Bevat bijlage -
-
20 maart 2024
brief regering; Toelichting op reikwijdte voorgenomen wetsvoorstel toezicht op informeel onderwijs en opheffingsnormen en discretionaire bevoegdheid in primair onderwijs TK 29.614 / 31.293, 172 Bevat bijlage -
12 maart 2024
brief regering; Landelijk Rapport Lokale Educatieve Agenda voor en vroegschoolse educatie TK, 725 Bevat bijlagen -
12 maart 2024
verslag schriftelijk overleg over o.a. voortgang versterking toezicht in het funderend onderwijs (Kamerstuk 31293-707) TK 31.293 / 31.289, 724 Bevat bijlage -
11 maart 2024
brief regering; Reactie op verzoek commissie over de brief over de opheffing van de Van Brienenoordschool in Rotterdam TK, 723 Bevat bijlage -
11 maart 2024
brief regering; Vervolgstappen Stichting Islamitische Scholen Amsterdam (ISA) TK, 722 Bevat bijlage -
6 maart 2024
brief regering; Conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid TK 31.293 / 31.289, 721 Bevat bijlagen -
4 maart 2024
brief regering; Schooladvisering, doorstroomtoetsen en overgang po-vo 2024 TK 31.293 / 31.289, 720 Bevat bijlagen -
-
-
14 februari 2024
brief regering; Voorhang subsidieregelingen verbetering basisvaardigheden 2024 TK 31.293 / 31.289, 717 Bevat bijlagen -
31 januari 2024
brief regering; Reactie op brief Eckartcollege over kansenongelijkheid in het onderwijs TK 31.289 / 31.293 / 31.288, 567 Bevat bijlagen -
24 januari 2024
verslag schriftelijk overleg inzake de reactie op de petitie 'Sociale en emotionele vaardigheden in het curriculum' (Kamerstuk 31293-702) TK 31.293 / 31.289, 716 Bevat bijlage -
-
-
16 januari 2024
verslag van een schriftelijk overleg over o.a. de centrale aanmeldweek 2024 (Kamerstuk 31289-560) TK 31.289 / 31.293, 565 Bevat bijlage -
12 januari 2024
verslag van een schriftelijk overleg met de minister voor PVO over kansengelijkheid funderend onderwijs EK 31.293 / 31.289, D Bevat bijlage
Op 16 januari 2024 voor kennisgeving aangenomen door de Eerste Kamercommissie voor OCW. -
12 januari 2024
brief regering; Ontwikkelingen Stichting Islamitische Scholen Amsterdam TK, 714 Bevat bijlagen -
22 december 2023
brief regering; Publicatie inspectierapport Klein Amsterdam / Stichting Leren in de Tussenruimte TK, 713 Bevat bijlagen -
21 december 2023
brief regering; Schoolkostenmonitor en scenario’s vrijwillige ouderbijdrage TK 31.293 / 31.289, 712 Bevat bijlage -
21 december 2023
brief regering; Verzamelbrief moties en toezeggingen primair en voortgezet onderwijs TK 31.293 / 31.289, 711 Bevat bijlagen -
4 december 2023
brief regering; Ontstane situatie op basisschool Klein Amsterdam TK, 708 Bevat bijlage -
-
27 november 2023
brief regering; Van heldere verwachtingen naar betere resultaten TK 31.293 / 31.289, 710 Bevat bijlage -
27 november 2023
brief regering; Voortgang versterking toezicht in het funderend onderwijs TK 31.293 / 31.289, 707 Bevat bijlage -
-
9 november 2023
brief regering; Reactie op verzoek commissie over een afschrift van het antwoord op de brief van Progresso inzake het bezwaar tegen de beslissing over de subsidieregeling voor het organiseren van verrijkte schooldag TK 31.293 / 31.289, 706 Bevat bijlagen -
-
6 november 2023
brief regering; Reactie op verzoek commissie over de brief van Stichting NIVOZ aan leden van de Tweede Kamer inzake de overstap van primair onderwijs (po) naar voortgezet onderwijs (vo) TK 31.293 / 31.289, 705 Bevat bijlage -
12 oktober 2023
brief regering; Reactie op nieuwsberichten over toelatingsbeleid basisscholen Baarn en Rotterdam TK, 704 Bevat bijlage -
12 oktober 2023
brief regering; Stand van zaken subsidieregeling programma School en Omgeving TK 31.293 / 31.289, 703 Bevat bijlage -
-
28 september 2023
brief regering; Conceptkerndoelen Nederlands en Rekenen/Wiskunde TK 31.293 / 31.289, 700 -
27 september 2023
brief regering; Reactie op de petitie 'Sociale en emotionele vaardigheden in het curriculum' TK 31.293 / 31.289, 702 Bevat bijlage -
26 september 2023
brief regering; Reactie op verzoek commissie over de viering van carnaval en de planning van de doorstroomtoets TK, 701 Bevat bijlage -
-
-
12 september 2023
brief regering; Schoolkostenmonitor en nieuwe beleidsregel vrijwillige ouderbijdrage TK 31.293 / 31.289, 696 Bevat bijlagen -
11 september 2023
brief regering; Meer waardering voor praktijk in het funderend onderwijs TK 31.293 / 31.289, 697 Bevat bijlage -
27 juli 2023
brief regering; Woo-besluit inzake besluitvorming informele scholing TK 31.293 / 31.289, 695 Bevat bijlage -
6 juli 2023
brief regering; Vervolgaanpak Programma School en Omgeving TK 31.293 / 31.289, 693 Bevat bijlagen -
6 juli 2023
brief regering; Eindrapport Breed gesprek governance en (mede)zeggenschap TK 31.293 / 31.289, 692 Bevat bijlagen -
6 juli 2023
brief regering; Verzamelbrief moties en toezeggingen primair en voortgezet onderwijs TK, 691 Bevat bijlagen