Dit wetsvoorstel bevat de begroting van uitgaven en ontvangsten voor het jaar 2022 van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Het voorstel (EK, C) is op 7 december 2021 aangenomen door de Tweede Kamer.
Voor: SP, GroenLinks, Volt, DENK, PvdA, Fractie Den Haan, D66, ChristenUnie, VVD, SGP, Lid Omtzigt, CDA, JA21, BBB, PVV en Groep Van Haga.
Tegen: PvdD, FVD en BIJ1.
De Eerste Kamer heeft het voorstel op 21 december 2021 als hamerstuk afgedaan. De fractie van de PvdD is daarbij aantekening verleend.
Een kennismakingsgesprek van de Eerste Kamercommissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) met de minister van OCW, de minister voor PVO en de staatssecretaris van OCW vond plaats op 22 maart 2022.
ingediend
21 september 2021titel
Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2022schriftelijke voorbereiding
ondertekening
- minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media
inwerkingtreding
Met ingang van 1 januari van het onderhavige begrotingsjaar. Indien het Staatsblad waarin deze wet wordt geplaatst, wordt uitgegeven op of na deze datum van 1 januari, treedt zij in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van dat Staatsblad en werkt zij terug tot en met 1 januari.
-
-
-
-
-
-
22 november 2021
Motie van het lid Wuite over 2% van het geld uit het Europees Herstelfonds besteden aan cultuur TK, 83 -
22 november 2021
Motie van het lid Wuite over een fieldlab herstelexperiment voor de culturele sector TK, 82 -
-
-
-
-
-
-
-
-
18 november 2021
Motie van het lid Ephraim c.s. over verbetering van arbeidsvreugde in het onderwijs TK, 77 -
-
-
-
-
-
-
-
-
18 november 2021
Motie van de leden Van der Plas en Pouw-Verweij over een publiekscampagne over vakmensen TK, 68 -
18 november 2021
Motie van het lid Van der Plas over onderzoek naar een reiskostenvergoeding voor vavo-leerlingen TK, 67 -
-
-
-
-
18 november 2021
Motie van het lid Van Baarle over onderzoek naar stagediscriminatie in het hoger onderwijs TK, 62 -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-