-
35.145
Initiatiefvoorstel-Bisschop en Kwint Afschaffing van het lerarenregister en het registervoorportaal -
34.458
Invoering van het lerarenregister en het registervoorportaal -
33.356
Wijziging Wet op het voortgezet onderwijs en de Wet voortgezet onderwijs BES inzake een overgangsmaatregel voor (oud)studenten van de lerarenopleiding omgangskunde -
32.742
Benoeming of tewerkstelling van leraren in het voortgezet onderwijs en beperking mogelijkheid inzet onbevoegden -
32.396
Versterking positie leraren -
32.270
Uitbreiding mogelijkheid benoeming tot leraar in het voortgezet onderwijs -
29.473
Wijziging Wet voortgezet onderwijs in verband met vereenvoudiging bekostigingsbepalingen -
27.015
Interimwet zij-instroom leraren primair en voortgezet onderwijs -
26.935
Rechtspositie personeel van onderwijs in allochtone levende talen -
26.692
Modernisering universitaire opleiding eerstegraads leraar voortgezet onderwijs -
25.197
Bevoegdheidseisen leraren-in-opleiding
-
21 maart 2023
Motie-Gerkens (SP) c.s. over digitale geletterdheid op lerarenopleidingen (CXLVII, J)
resultaat: Op 28 maart 2023 na stemming bij zitten en opstaan aangenomen. SGP, FVD en Fractie-Frentrop stemden tegen. De fractie van 50PLUS was niet aanwezig bij de stemming.
uitvoeringsstatus: niet uitgevoerd -
16 december 2019
Motie-Vos (PvdA) c.s. over het erkennen dat de huidige loonkloof tussen primair en voortgezet onderwijs een belangrijke oorzaak is van het tekort aan leraren in het primair onderwijs (35.300 VIII, E)
resultaat: Op 17 december 2019 na stemming bij zitten en opstaan verworpen. GroenLinks, SP, PvdD, PvdA, SGP en OSF stemden voor.
-
26 september 2023
T03727: Verstrekken van woningen aan leraren (36.373)
status: voldaan -
26 mei 2020
T02993: Tekort leerkrachten en kinderopvangverzorgers BES(t) 4 kids (34.775, D)
status: voldaan -
21 februari 2017
T02423: Inschakeling onafhankelijke adviescommissie bij beoordeling bevordering maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef (34.412)
status: voldaan -
21 februari 2017
T02422: Een feitelijke weergave aan de Kamer te sturen inzake recent tot het bestel toegetreden onderwijsinstellingen (34.412)
status: voldaan -
21 februari 2017
T02421: Bekijken hoe de publieksvriendelijkheid van het CROHO kan worden verbeterd en de Kamer hierover te informeren (34.412)
status: voldaan -
21 februari 2017
T02420: In een onderzoek (in 2020) bezien of er zich problemen hebben voorgedaan met de titel van lector en de positionering van hoge scholen in de internationale omgeving (34.412)
status: voldaan -
21 februari 2017
T02419: Een kabinetsreactie aan de Kamer te sturen inzake het maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef en de omgang met discriminatoire uitingen in een brede (onderwijs-overstijgende) context (34.412)
status: voldaan -
14 februari 2017
T02418: In de evaluatie van de wet in 2022 bekijken of er met het "one man, one vote"-systeem wordt gewerkt (34.458)
status: afgevoerd -
14 februari 2017
T02417: In de evaluatie van de wet in 2022 bekijken of en hoe de beroepsgroep informeel leren en teamleren een plek in het register heeft gegeven (34.458)
status: afgevoerd -
14 februari 2017
T02416: Voordat de laatste fase van de wet wordt ingegaan zal de staatssecretaris opnieuw een debat voeren met de Kamer om te bezien hoe de arbeidsrechtelijke consequenties zich hebben ontwikkeld (34.458)
status: afgevoerd -
14 februari 2017
T02415: Opnemen van een voorhangprocedure voor de herregistratieprocedure, het besluit lerarenregister en het inwerkingtredingsbesluit (34.458)
status: voldaan -
14 februari 2017
T02414: Informeren Kamer over proces van invoering en draagvlak (34.458)
status: afgevoerd -
14 februari 2017
T02402: Toezegging toesturen plan van aanpak lerarentekort (34.458)
status: voldaan