In dit dossier treft u kamerstukken die te maken hebben met het Primair Onderwijs.
De Eerste Kamercommissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) heeft op 8 april 2025 besloten inbreng voor een schriftelijk overleg te leveren in reactie op de brief van de staatssecretaris van OCW over onvolledige afname doorstroomtoets Stichting Spaarnesant en Samen Katholieke Scholen (EK, F met bijlage), na het commissiedebat Toetsen en examens in de Tweede Kamer op donderdag 15 mei 2025.
De commissie voor DIGI heeft bij brief van 22 november 2024 vragen gesteld aan de minister van OCW betreffende de uitvoering van de motie Gerkens c.s. over digitale geletterdheid op lerarenopleidingen (EK CXLVII, O met bijlage) en de brief van de staatssecretaris van OCW over de vierde voortgangsbrief Masterplan basisvaardigheden (EK 31.293, E met bijlagen).
begonnen
13 december 2013titel
Primair Onderwijsschriftelijke voorbereiding
-
25 september 2017
brief regering; Regeling vaststelling programma's van eisen basisonderwijs en (v)so en bekostiging materiële instandhouding samenwerkingsverbanden PO en VO 2018 TK 31.293 / 31.289, 378 Bevat bijlage -
-
7 juli 2017
brief regering; Vervolgproces curriculumherziening primair en voortgezet onderwijs TK 31.293 / 31.289, 376 -
19 juni 2017
brief regering; Voortgang herziening van het curriculum van het funderend onderwijs TK 31.293 / 31.289, 375 -
12 mei 2017
Verslag van een algemeen overleg, gehouden op 20 april 2017, over Curriculumherziening po en vo TK 31.293 / 31.289, 374 -
9 mei 2017
brief regering; Beleidsreactie inzake evaluatie materiële instandhouding primair onderwijs 2010-2014 TK, 373 Bevat bijlage -
-
20 april 2017
stemming moties VAO Curriculumherziening p.o. en vo Handelingen TK 2016/2017, nr. 71, item 18 -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
11 april 2017
Verslag van een schriftelijk overleg over de groepsgrootte in het funderend onderwijs in 2016 TK 31.293 / 31.289, 360 Bevat bijlagen -
-
23 februari 2017
brief regering; Uitwerking van de motie van de leden Van Meenen en Ypma over leraren de ruimte geven voor verbreding, verdieping en onderwijsvernieuwing TK 31.293 / 31.288, 358 Bevat bijlage -
10 februari 2017
brief regering; Vervolg curriculumherziening in het primair en voortgezet onderwijs TK 31.293 / 31.289, 357 Bevat bijlagen -
-
25 januari 2017
brief regering; Evaluatie materiële instandhouding primair onderwijs 2010-2014 TK, 356 Bevat bijlage -
-
25 januari 2017
Verslag van een schriftelijk overleg over het onderzoek naar schoolkeuzemotieven in het funderend onderwijs TK 31.293 / 31.289, 355 -
23 december 2016
brief regering; Uitstelbrief over toezending van de evaluatie van de materiële instandhouding PO TK, 354 -
22 december 2016
brief regering; Curriculumherziening in het primair en voortgezet onderwijs TK 31.293 / 31.289, 353 -
22 december 2016
brief regering; Reactie op huisvestingsvoorstel PO-Raad, VO-Raad en VNG inzake de verantwoordelijkheden bij de bekostiging van renovatie TK 31.293 / 31.289, 352 Bevat bijlagen -
20 december 2016
stemming motie Voor- en vroegschoolse educatie Handelingen TK 2016/2017, nr. 37, item 18 -
20 december 2016
brief regering; Groepsgrootte in het funderend onderwijs in 2016 TK 31.293 / 31.289, 351 Bevat bijlagen -
-
14 december 2016
Verslag van een algemeen overleg, gehouden op 30 november 2016, over Voor- en vroegschoolse educatie TK 31.293 / 31.322, 350 -
-
29 november 2016
brief regering; Tweede voortgangsrapportage sectorakkoorden primair en voortgezet onderwijs TK 31.293 / 31.289, 348 Bevat bijlagen -
-
29 november 2016
brief regering; Aanbiedingsbrief derde voortgangsrapportage Lerarenagenda, tweede voortgangsrapportage Sectorakkoorden primair onderwijs en voortgezet onderwijs en Onderwijsarbeidsmarkt TK 27.923 / 31.293 / 31.289, 230 -
-
-
11 november 2016
brief regering; Nieuwe bestuurlijke samenwerkingsvormen in het funderend onderwijs TK, 345 Bevat bijlage -
-
9 november 2016
Motie van het lid Ypma over versoepelen van de overgang van groep 2 naar groep 3 en 4 TK, 344 -
-
-
-
-
9 november 2016
Verslag van een algemeen overleg, gehouden op 13 oktober 2016, over kleuteronderwijs TK, 339