Dit wetsvoorstel bevat technische aanpassingen van een aantal artikelen in de Wet geluidhinder. Die artikelen maken onderdeel uit van nieuwe bepalingen in die wet die zien op de aanleg of wijziging van een hoofdweg of een landelijke railweg in de zin van de Tracéwet.
Het wetsvoorstel bepaalt dat er met betrekking tot andere geluidsgevoelige gebouwen dan woningen in geval van geluidsbelasting vanwege railverkeerslawaai sprake is van een niet-saneringssituatie als de geluidsbelasting op de gevel van deze gebouwen op 1 juli 1987 lager was dan of gelijk was aan 60 dB(A).
Deze samenvatting is gebaseerd op het wetsvoorstel en de memorie van toelichting zoals ingediend bij de Tweede Kamer.
Het voorstel is op 7 december 2000 zonder beraadslaging en zonder stemming aangenomen door de Tweede Kamer. De Eerste Kamer heeft het voorstel op 18 december 2000 als hamerstuk afgedaan.
De wet is opgenomen in Staatsblad 29 van 25 januari 2001.
ingediend
26 oktober 2000titel
Wijziging van de wet geluidhinder (technische aanpassing)schriftelijke voorbereiding
ondertekening
- minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
inwerkingtreding
Met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het
Staatsblad waarin de wet wordt geplaatst, met terugwerkende kracht tot en met het tijdstip waarop de Tracéwet (eerste tranche) (Stb. 2000, 396) in werking is getreden.
-
-
-
-
7 december 2000
stemming (hamerstuk) Handelingen TK 2000/2001, nr. 33: blz. 2733